2016-08-20

Vecka med fullt ös!

Måndag:
Åkte till stallet på morgonen. Jag och Melina red ut och jag red barbacka. :-D det var första gången jag red ut barbacka. Kändes som en bra dag då båda hästarna var mkt lugna. Provade även trav och galopp. :-D Vi stötte på en lastbil, vilket Bobrov inte tycker om, men det gick bra ändå. Han gjorde en helomvändning, men han stack inte iväg och jag satt kvar. ;-)


På eftermiddagen åkte jag till en kollega och drack vin hela dagen. Var hur kul som helst. Började lyssna på pojkband och lite nostalgi.

Marie, jag och Sabina

Tisdag:
My Birthday! Mikko var iväg på ett möte på morgonen, när han kom hem hade han köpt caféfrukost som vi satt och njöt av. Var jättegott. Jag var ganska bakis från dagen innan så vi låg mest och myste på soffan. Var hur skönt som helst. Jag fick två blombud med jättefina orkidéer. Den ena från mamma och den andra från mormor. Jag har under våren börjat lära mig om orkidéer och jag har återupplivat en blomma som jag fick av mormor för några år sedan. Jag trodde verkligen den var död, men med omplantering och näring så har den tagit sig och återuppstått så himla fin! Fick även en ganska stor summa pengar på banken av både mamma och morfar. <3 br="">

Frukost!
Blomma från mamma

Blomma från mormor
Fick jättefina presenter av Mikko och han gjorde helt galet god mat på kvällen!

Lemonad som man kan blanda drinkar med, fick även en supergod tonic i samma märke.

Superfina drinkglas. Ett glas för champagnedrinkar och 3 martiniglas.

Två st KeepCup. Har en sedan flera år tillbaka så var dags för en ny.
Gräddstekta kantareller med löjrom, Västerbottenost och inlagda lingon på toast.

57-gradig hjortytterfilé med kantareller, lök, hjortron och lingon.
Och efterrätten gjorde vi Gino som är som en fruktsallad som gratineras i ugnen med vid choklad. Supersmarrigt.

På onsdagen hade ett till paket kommit från Mikko. Var ett personligt SL-kort. Så himla fint!

Personligt SL-kort med min familj. :-)

Onsdag:
Då var det stallet igen och nu skulle vi rida lektion för Lena som är vår ridlärare. Melina rider Lenas häst. Vi hade värmt upp ca 15 min innan Lena kom och sedan var det 1.5 timmes lektion med så mkt matnyttiga tips och tricks. Och sen varvade vi ner så blev nästan två timmars ridning. Bobrov var helt slut efteråt. :-D

Bobrov efter lektionen
Torsdag:
Stallet igen. :-D Mikko följde med för att ta bilder. Bobrov var ett litet monster först och ville inte gå in i stallet, stod inte still i boxen och massa sådant. Men så fort vi kom in i ridhuset och jag satte upp så blev det bättre. Blev ett ganska långt pass då också.


Fredag:
Igår var jag och Mikko och våra mammor på teater och såg "En man som heter Ove". Jag och Mikko hade varken läst boken eller sett filmen. Johan Rheborg gjorde det helt fantastiskt. Fångade alla karaktärerna och gjorde det med sådan inlevelse och känsla. Tiden gick så himla fort. Efteråt stannade jag, Mikko och mamma på en rom-bar som heter Paradiso. Drack varsin drink och njöt av sensommarnatten.

På Paradiso
Lördag:
Idag ska vi åka till Mikkos pappa, Anssi, och äta kräftor. Det ska bli så trevligt och så himla gott att äta kräftor. Jag har inte gjort det på flera år. :-P

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar