2014-12-11

Lucka nr 10!

Jag sade ju att det skulle vara en burk!

Hos läkaren gick det bra. Fick massa nya mediciner som blir spännande att prova. Kommer berätta mer i helgen när jag orkar ta reda på vad allt heter. ;) Men det känns spännande. Enligt spirometriprovet är jag förbättrad, ganska mkt, men jag upplever inte jättestor skillnad själv. Kanske för att jag funderar så mkt på det?

Nu har vi även en ny kaffebryggare! Mikko råkade ha sönder filterhållaren för några veckor sedan. Han har försökt att laga den i flera omgångar men tillslut gick det inte. Jag kontaktade Wilfa på Facebook och frågade hur man kan köpa en ny reservdel. De hänvisade oss till återförsäljaren. I vårt fall Elgiganten (EG). Vi åkte dit och sade att vi ville köpa en reservdel. Han började snacka om att garantin hade gått ut (1.5 år sedan vi köpte) och att garantin inte gäller om vi har haft sönder den. Vi försökte förklara att vi inte ville ha på garanti utan vi ville KÖPA en ny reservdel. Han var jättefundersam och hänvisade oss till Wilfa för att köpa direkt från dem.
Efter att Mikko jagar dem i flera dagar får han äntligen tag på dem som säger att de inte säljer till slutkund utan endast till återförsäljare så vi måste kontakta EG igen.
Mikko går in på EG inne i stan och förklarar ärendet. Där säger dem att Wilfa inte har någon verkstad utan vi ska byta in hela bryggaren komplett för att få ut en ny. Suck... Vi åker till EG i Länna med hela bryggaren och kvitton och förklarar ärendet IGEN och där säger dem att det stämmer. Han börjar ta emot bryggaren men ett nytt problem uppstår. När vi köpte bryggaren från första början var det något fel på pumpen så den funkade inte. Så vi ska byta ut den, men det registreras bara att vi har köpt 1 och lämnat tillbaka den men inte att vi har fått ut en ny. Så i deras system ser det ut som att vi har fått pengarna tillbaka när vi i själva verket bara bytte ut den. Efter mkt strul och samtal tar han emot den och chefen ska kolla på det dagen efter. Vi brummar hem fort som sjutton och Mikko springer upp och letar efter kvittot som en galning. Han hittar det och vi hinner precis tillbaka innan de stänger. Så vi fick pengarna tillbaka och har nu fått ut en heeeelt ny efter att ha använt en bryggare i 1.5 år. Nu hoppas jag bara att det ska funka. Jag har saknat vår kära bryggare!!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar